x تبلیغات
اسکرابر گاز چیست؟

اسکرابر گاز چیست؟

اسکرابر صنعتی مرطوب یک کدام از اصلی ترین گونه های اسکرابر صنعتی میباشد. آن‌ها از یک ماده مرطوب (بیشتر آب) برای حذف مواد مضر استعمال می نمایند. ماده مرطوب در

اسکرابر گاز چیست؟

 اسکرابر گاز در تاسیسات نفت و گاز

صورت 1: اسکرابر گاز در تاسیسات نفت و گاز

کاربردهای اسکرابر صنعتی

اسکرابرهای مکانیکی صنعتی خرید زمین شوی صنعتی را می اقتدار برای اشکال فرآیندهای صنعتی مشتمل بر گازها به کار گرفت. هر صنعتی با سطح بالایی از سموم یا این که بوهای هوا یا این که سوزاندن سوخت های فسیلی می بایست یک سیستم اسکرابر با پیاده سازی مطلوب نصب نماید. چندین مثال بی آلایش از کاربرد اسکرابرهای صنعتی عبارتند از:

 

گیاهان اسیدی

صنعت های شیمیایی

سوله های فولاد

نیروگاه های والا

گیاهان کود

معالجه سطحی

کارگاه های آسفالت

صنعت داروسازی

تاسیسات سوزاندن آشغال

مراقبت و جابجایی مواد شیمیایی

سعی اسکرابرهای صنعتی

اشکال متعدد اسکرابرهای صنعتی با حذف مواد شیمیایی و اسیدهای خطرناک از گازهای خروجی صنعتی کثیف به هواخواهی از دور و بر زیست امداد می نمایند. وظایف مهم که اسکرابرهای صنعتی اجرا میدهند عبارتند از:

 

این ضمانت می نماید که گاز خروجی از اگزوز که در دور و اطراف منتشر می گردد سبب آلودگی غیرمجاز نمیشود.

آن‌ها با حذف گازهای اسیدی مضر، احتمال باران اسیدی بیسون صنعت را کاهش می‌دهند.

تطهیر موضعی

کاهش دود

بازیابی گرما از گازهای داغ

گونه های اسکرابر صنعتی

بسته به اصول فعالیت اسکرابرهای صنعتی، آن‌ها به سه کلاس تحت تقسیم می‌شوند:

 

اسکرابر مرطوب

اسکرابر کم آب و

رسوب دهنده های الکترواستاتیک

اسکرابرهای صنعتی مرطوب

اسکرابر صنعتی مرطوب یک کدام از اصلی ترین گونه های اسکرابر صنعتی میباشد. آن‌ها از یک ماده مرطوب (بیشتر آب) برای حذف مواد مضر استعمال می نمایند. ماده مرطوب در یک پیاله فلزی یا این که کامپوزیتی محدود می‌گردد. هنگامی گاز آلوده و کثیف از باطن کاسه عبور می‌نماید، آب/مواد مرطوب، آلاینده‌ها را جذب یا این که حل می‌نمایند.

 

اسکرابرهای مرطوب در تنظیمات های زیادی ساخت‌و‌ساز میشوند. با ارتقا مجال تماس گاز با مایع در باطن اسکرابر، بازده حذف ارتقا می‌یابد. همینطور ارتقاء سطح و اختلاط می‌تواند همت اسکرابرهای صنعتی مرطوب را بهبود بخشد.

 

بسته به آلاینده های جان دار در اگزوز گاز، از مواد شیمیایی متفاوت با توشه مثبت یا این که منفی یا این که سوای توشه در اسکرابرهای صنعتی مرطوب به کارگیری می‌شود. در کل برای حذف ذرات آویزان و گرد و غبار از آب به کار گیری می‌گردد. با این هم اکنون، برای از فی مابین بردن آلاینده های جان دار در هوا مانند گازهای اسیدی، از مواد شیمیایی مرطوب استعمال می‌شود.

 

اعتنا داشته باشید که مقدار متعددی بخار آب یا این که رطوبت به گازی که از اسکرابرهای مرطوب بیرون می گردد اضافه می‌شود. زمانی که‌این گاز از روزنه ها آزاد میگردد، به طور یک ابر دود سپید قابل مشاهده میباشد.

 

اسکرابرهای مرطوب به اشکال مختلفی به تفصیل پایین مجموعه بندی میگردند:

 

اسکرابر مرطوب اسپری تاور

اسکرابر مرطوب محیط اسپری Cyclone

اسکرابر مرطوب ونتوری

اسکرابر مرطوب اوریفیس

اسکرابر مرطوب برخوردی

اسکرابر صنعتی کم آب

همان گونه که از اسم آن پیداست، اسکرابرهای کم آب از مواد کم آب برای تصفیه گاز به کار گیری می نمایند. اسکرابر صنعتی کم آب مشتمل بر یک راس عکس العمل با جاذب کم آب یا این که مواد واکنشی برای جذب آلاینده های مضر از گازهای کثیف میباشد

برچسب‌ها: بیسون صنعت, خرید زمین شوی صنعتی ,
بایگانی
پیوندهای روزانه
آمار بازدید
آنلاین : 0
بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته گذشته : 2
بازدید ماه گذشته : 2
بازدید سال گذشته : 36
کل بازدید : 758